Vrijwilligers

Onze vereniging is dankzij onze vrijwilligers zeer actief. Sommigen van hen doen onderzoek en publiceren artikelen in de Ratel, anderen ondersteunen de redactie. Daarnaast zijn er vrijwilligers, die het archief onderhouden en voor aanvragers en onderzoekers toegankelijk maken.
Ten slotte zijn er vrijwilligers, die activiteiten organiseren zoals fiets-/wandeltochten en lezingen. En hier zijn we ontzettend blij mee. Het is een kleine en fijne club mensen, die hart voor ons historisch erfgoed hebben.

Wellicht heeft u interesse om ook actief te worden als vrijwilliger? Wij zoeken altijd mensen, die graag een fiets- of wandeltocht willen organiseren. Bijvoorbeeld tijdens de Open Monumentendag in september of de Maand van de Geschiedenis in oktober. Ook vrijwilligers, die onderzoek willen doen naar een Huizer historisch onderwerp zijn van harte welkom.

Voelt u zich aangesproken door een van de hierboven genoemde onderwerpen dan heeft de Historische Kring Huizen een rijk gevuld archief dat u kunt raadplegen voor uw onderzoek en/of activiteit.

Onze vrijwilligers van het archief-team maken u graag wegwijs.

Heeft onze vereniging wellicht uw interesse gewekt om actief betrokken te raken bij de HKH en vrijwilliger te worden (of weet u kandidaten); dan bent u van harte welkom.
We zoeken voor de volgende werkzaamheden nog vrijwilligers:

• - Bestuursvoorzitter

• - Bestuurslid archief & onderzoek