Avondwandeling landgoed Oud Naarden

vr 09 juni 2023 19:00 - 20:30
Parkeerplaats Nimmerdor (aan eind Fazantweg)

Avondwandeling over Landgoed Oud Naarden o.l.v. Jan Rebel

Van het verdronken stadje Oud Naarden dat in 1350 is verwoest, is na zoveel eeuwen niets meer te vinden. De naam Oud Naarden is gebleven en dan denken we niet alleen aan de voormalige speeltuin, maar vooral aan het nabijgelegen landgoed met deze naam. Na de verwoesting van de stad stichtten enige monniken een klooster. Vervolgens is op dit gebied een landgoed tot ontwikkeling gekomen, waarvan alleen de boerderij aan de Oud Huizerweg nog herinnert. In het gebied wat nu vooral uit bos bestaat, zijn nog sporen te vinden uit die vroegere periode. Tijdens de wandeling zal de gids sporen laten zien die herinneren aan het verleden van het landgoed. Maar ook sporen uit activiteiten die in Tweede Wereldoorlog hier plaatsvonden zoals de nog aanwezige fundamenten van afweergeschutopstellingen.

De wandeling vind plaats op vrijdagavong 9 juni 2023. Verzamelen om 19.00uur per fiets bij parkeerplaats Nimmerdor (aan eind van de Fazantweg). Deelname kost € 4,00, HKH leden gratis.

Locatie informatie

Parkeerplaats Nimmerdor (aan eind Fazantweg)

Straat
Oud Huizerweg 24