Sporen uit het verleden

za 05 oktober 2024 13:30 - 15:30
Botterwerf

Beschrijving

Een fietsexcursie in de omgeving van Huizen

Dat Nederland in de Eerste Wereldoorlog neutraal is gebleven is bekend. Maar men was wel voorbereid op een aanval uit het oosten. Huizen maakte in die periode deel uit van de zogenaamde voorstelling van Naarden. De loopgraven die rondom ons dorp lagen zijn nu na meer dan honderd jaar nog steeds herkenbaar in het landschap.
De Gooise heidegebieden zijn bekend om de vele grafheuvels die zich daar bevinden. Minder bekend is dat er ook op Huizer grondgebied een grafheuvel te vinden is.
In 1953 is in het Bikbergerbos een kei ontdekt, die is nog steeds zichtbaar. Maar als er niets gebeurt is de kei over enkele jaren door erosie weer aan het zicht onttrokken.
De Historische Kring organiseert een fietsexcursie naar deze en vele andere sporen uit het verleden die in de directe omgeving van Huizen zijn te vinden.
Deze twee uur durende fietsexcursie start zaterdagmiddag 5 oktober om 13.30 uur bij de Botterwerf (Havenstraat 300) op de Oude Haven.
Deelname kost € 4,00, leden gratis. Voor opgave en informatie  Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 06 43819991

Locatie informatie

Botterwerf