Lezing avond

do 21 september 2023 20:00 - 22:00
Muziekvereniging "Prinses Irene"; IJsselmeerstraat 5a, 1271 AA Huizen

Beschrijving

Avond (inloop vanaf 19:30) met lezing 'Erfgoed, goud van de toekomst'. Karel Loeff zal ingaan op de veranderende waardering van gebouwen in de verschillende Gooise gemeenten. Hoewel monumenten onmiskenbaar geliefd lijken, is er vaak een felle strijd voor waardering en behoud aan vooraf gegaan. Lang niet alle gebouwen waar we nu zo trots op zijn waren dat vroeger ook. En er is veel verdwenen, denk alleen al aan de molen die iedere plaats in het Gooi vroeger kende. Ook in Huizen werd veel gesloopt. Wat is er dat we nu zouden moeten of willen behouden?
Karel Loeff is directeur van de Erfgoedvereniging Bond Heemschut www.heemschut.nl die zich met vrijwilligers inzet voor erfgoedbehoud- en waardering. Heemschut is tevens eigenaar van het pand Hellingstraat 15, waarvoor de vereniging een nieuwe bestemming zoekt.
Aanmelden: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. . Toegang gratis voor leden, niet leden € 4,00 (contant). Na afloop is gelegenheid om na te praten onder genot van een drankje.

Locatie informatie

Muziekvereniging "Prinses Irene"; IJsselmeerstraat 5a, 1271 AA Huizen